Οι δύο Δημοτικές Επιτροπές Παιδείας, Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας αντίστοιχα, συστήθηκαν για να αναπληρώσουν τις, εκ του Νόμου, καταργηθείσες Σχολικές Επιτροπές, και να συμβάλουν στην εύρυθμη λειτουργία των σχολικών μονάδων ευθύνης του Δήμου, έχοντας καθημερινή εποπτεία των σχολικών κτιρίων και υποβάλλοντας, ανάλογα, προτάσεις προς την δημοτική αρχή και το Δημοτικό Συμβούλιο.
Συγκεκριμένα, κάθε μία από τις δύο Δημοτικές Επιτροπές:
α) Γνωμοδοτεί προς το Δημοτικό Συμβούλιο και τις υπηρεσίες του Δήμου σχετικά με τις ανάγκες
θέρμανσης, φωτισμού, ύδρευσης, τηλεφώνου, αποχέτευσης, αγοράς αναλώσιμων υλικών κ.λπ. των
σχολείων.
β) Γνωμοδοτεί προς το Δημοτικό Συμβούλιο και τις υπηρεσίες του Δήμου σχετικά με την εκτέλεση έργων
για την επισκευή και συντήρηση των αντίστοιχων σχολείων και του κάθε είδους εξοπλισμού τους,
γ) Εισηγείται προς τις αντίστοιχες διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης για τον
εφοδιασμό από τον Οργανισμό Σχολικών Κτιρίων των αντίστοιχων σχολείων με έπιπλα και εξοπλιστικά
είδη και από το Υπουργείο Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων με βιβλία για τις αντίστοιχες σχολικές
βιβλιοθήκες,
δ) Εισηγείται στο Δήμαρχο και στο Δημοτικό Συμβούλιο θέματα σχετικά με την παραχώρηση και χρήση
σχολικών χώρων,
ε) Εισηγείται στο Δήμαρχο και στο Δημοτικό Συμβούλιο την κατανομή των πιστώσεων για λειτουργικές
δαπάνες των Σχολείων,
στ) Εισηγείται στο Δήμαρχο και στο Δημοτικό Συμβούλιο την ίδρυση, κατάργηση και συγχώνευση σχολείων,
ζ) Παρακολουθεί την ανέγερση των σχολικών κτιρίων, την επισκευή και συντήρηση τους.
Η θητεία των μελών της Δημοτικής Επιτροπής Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης ακολουθεί τη θητεία του Δημοτικού Συμβουλίου.
ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ ΟΙ ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ ΣΧΗΜΑΤΙΣΜΟΥ ΤΩΝ ΕΠΙΤΡΟΠΩΝ ΚΑΙ ΟΡΙΣΜΟΥ ΤΩΝ ΜΕΛΩΝ ΤΟΥΣ:
Για την Δημοτική Επιτροπή Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης ΕΔΩ
Για την Δημοτική Επιτροπή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης ΕΔΩ